עד לפני שנים ספורות, בעלי אתרים היו צריכים להשקיע את זמנם וכספם בקידום האתר שלהם בגוגל, זה דרש מהם לא מעט משאבים אך הייתה להם זירה אחת בה הם היו צריכים להתעסק. אחרי שנת 2004, שנת ההקמה של הרשת החברתית המובילה, פייסבוק, וביתר שאת לקראת סוף העשור הראשון של שנות האלפיים, אז הרשת החלה לבסס את עצמה לא רק כרשת חברתית אלא גם כרשת שמיועדת לעסקים ובעלי מקצוע, נדרשו בעלי אתרים לחלק את זמנם ואת המשאבים שלהם בין גוגל לפייסבוק.

לפני שנסביר כיצד מבצעים קידום בפייסבוק בצורה חכמה, נסביר בקצרה מדוע כל בעל אתר חייב להיות נוכח גם בפייסבוק. מדובר ברשת חברתית שחברים בה מאות מיליוני אנשים בכל רחבי העולם ובפרט מיליונים בישראל. הרשת אחראית על חלק נרחב מתעבורת האינטרנט ובזכות אופציות הפרסום השונות היא מאפשרת לעסקים גישה רחבה לגולשים, בארץ ובעולם, ואפשרויות חשיפה רבות יותר מאלו שקיימות כשמקדמים אתר אינטרנט.

קידום בפייסבוק – כיצד עושים את זה נכון
דבר ראשון שיש לעשות זה לפתוח עמוד עסקי שירכז את כל הפעילות של העסק בפייסבוק. כיום לא מעט עסקים, בעיקר קטנים, מוותרים על הקמת אתר מרכזי ומעדיפים להישאר רק עם עמוד בפייסבוק. בעזרת עבודה נכונה אפשר להגיע לחשיפה רחבה אשר מגיעה לכמות גולשים גדולה לא פחות משל אתר אינטרנט.

בשלב זה אפשר לבחור בין מסלול של קידום אורגני בלבד לבין שילוב קידום זה עם קידום ממומן. קידום אורגני הכוונה פרסום פוסטים שונים, כולל כאלה עם תמונות וסרטונים, ביצוע תחרויות, ועוד. הקהל מעדיף קידום בפייסבוק באופן אורגני מאחר וזה קידום שהוא מגיע אליו בעצמו ולא דוחפים אותו אליו. את הקידום הזה יש לעשות כשכל הזמן יש לעקוב אחר תהליך הקידום והמעורבות בעמוד. בדומה לגוגל ניתן לנתח את כל הפעילויות בעמוד באופן מלא כך שנדע בדיוק כמה ומתי אנשים נכנסו לעמוד ומה הם עשו בו.

קידום ממומן בפייסבוק מזכיר ברמה מסוימת את זה של גוגל. אתם יכולים להציב פרסומות בפייסבוק, כשהמנגנון של הרשת מאפשר לכם לקבוע אצל מי זה יתפרסם, בני איזה גיל, בני איזה מין, גולשים עם תחביבים מסוימים ועוד. זה יוצר עבורכם פרסום ממוקד מאוד, כך שכל מה שנדרש מכם זה לפלח נכון את הקהל שלכם ואת הקהל אליו אתם מבקשים לפנות. ככל שתפלחו נכון, תוכלו להגיע לקהל ממוקד יותר והסיכוי שתיהנו ממנו הוא גדול יותר. כך עושים קידום בפייסבוק בצורה חכמה.