בעידן הדיגיטלי פרוסות בפני המפרסמים שיטות פרסום רבות ומגוונת ביניהן דיוור ישיר באמצעות רשימות תפוצה.

בעיני רבים דיוור ישיר הוא אחת השיטות היעילות ביותר להנעה לפעולה. כמובן בתנאי שמשתמשים בשיטה זו בחכמה. דיוור ישיר הוא חלק חשוב מאוד בתמהיל השיווק באינטרנט.

האם פרסום באמצעות דיוור ישיר הוא חוקי?
בעבר דיוור ישיר היה תחום חופשי ופרוץ, שהיה נתון לגורמים מפוקפקים שהרשו לעצמם לדוור כמויות של פרסומים כל הזמן. כיום, בעקבות המודעות ההולכת וגוברת ל”דואר זבל” וכניסת חוק הספאם, התחום התייצב וכיום הוא נתון ברובו לגורמים מקצועיים חוקיים.

למרות הירידה במדוורים וה"קיפאון" בתחום, מחקרים שנעשו באנגליה בשנה האחרונה מראים שקמפיין דיוור הבנוי כהלכה יעיל יותר מקמפיין שיווק מבוסס חיפוש, בהנחה שבשני הקמפיינים התקציב זהה.

האם דיוור ישיר מתאים לכל מפרסם?
התשובה איננה חד משמעית. פנייה ללקוחות פוטנציאליים באמצעות דיוור ישיר יכולה להיות יעילה ולהגדיל מכירות לעסק. אם ההנעה לפעולה בקמפיין שלך חד משמעית ומבקשת מהלקוח הפוטנציאלי להשאיר פרטים לחזרה של נציג שירות ייתכן מאוד והשיטה הזו תעבוד. במילים אחרות, המטרה של המפרסם מהלקוח צריכה להיות ברורה, פשוטה והכי חשוב – ניתנת למדידה.

מהן רשימות תפוצה וכיצד הן נבנות?
רשימות תפוצה הן למעשה רשימת לקוחות הכוללת בד"כ שם מלא, טלפון וכתובת דוא"ל. הרשימות מקוטלגות בד"כ ע"פ תחומי עניין (מתעניינים בלימודים אקדמאים לדוגמא), אזור גאוגרפי וגיל.

רשימות תפוצה נאספות בד"כ ע"י אתרי נישה שונים. אם השארתם פרטים או נרשמתם לניוזלטר בתחום שממש עניין אתכם, סביר להניח שהוספתם את עצמכם לרשימת דיוור.

שיטה נוספת אך פחות חוקית היא איסוף רשימות תפוצה באמצעים טכנולוגיים. קיימים תוכנות רובוטיות שיודעות לסרוק עמודי אינטרנט שונים ולדלות מהם רשימות תפוצה. אל תתפלאו אם תמצאו את המייל שפרסמתם בעמוד האישי שלכם בפייסבוק ברשימת דיוור.

אז איך רוכשים רשימות תפוצה?
עם קיומו של חוק הספאם יש להיזהר מרכישת רשימה מגורמים לא מזוהים או מפוקפקים. מומלץ לפנות לחברה מסודרת עם ניסיון וידע בתחום על מנת להבטיח שלא תסתבכו עם החוק.

טיפ: רכשו חבילה הכוללת רשימת תפוצה ושימוש במערכת דיוור מאותה חברה.