ניהול לידים הוא תהליך לא פחות חשוב מתהליך רכישת לידים. לאחר שהצלחתם לייצר לידים איכותיים לעסק שלכם הגיע הזמן לתהליך ניהול לידים נכון.
בואו נסביר תחילה את משפך הלידים, מרגע הרכישה ועד לשלבים המתקדמים בטיפולם.

בשלב הראשון סגרתם עם משרד פרסום, רשת שותפים או ספק לידים עסקת לידים הכוללת מחיר ליד, כמות וסיבות פסילה.

מרגע זה המסר שלכם יופץ ללקוחות פוטנציאלים בשיטות שונות (באנרים, דיוור, sms ועוד)

כאן מתחיל תהליך ניהול לידים שבסופו של דבר יהיה פקטור מכריע בחישוב ה ROI שלכם.

ניהול לידים נכון כולל תהליך טיוב. טיוב לידים ניתן היום כשרות על ידי כל ספקי הלידים ומוודא שהלידים שמגיעים אליכם יעברו תהליך סינון ראשוני ויחסכו מכם בזבוז זמן ומשאבים בטיפול בלידים לא רלוונטיים.

מערכת ניהול לידים
רוב ספקי הלידים משתמשים במערכת ניהול לידים שתפקידה העיקרי לרכז עבורכם את הלידים ולאפשר לכם ניהול לידים בסיסי.

לפני שהתחלתם לרוץ שימו לב למספר דברים:

1. ודאו כי יש לכם גישה לצפיה בכל הלידים הנכנסים בזמן אמת.

2. ודאו כי יש באפשרותכם לייצא את הלידים לקובץ חיצוני לדוגמא בקובץ אקסל.

מומלץ לבקש מספק הלידים לשלוח את הלידים גם במייל ייעודי שתפתחו על מנת ליצור גיבוי ולמנוע אי נעימויות בהמשך.

ניהול לידים נכון לא נגמר פה…

כעת, כאשר נכנסים אליכם לידים עליהם שילמתם ממיטב כספכם ודאו כי מלאכת המכירה נעשית כראוי.

כאן נכנסת לתמונה מערכת ניהול לידים או crm איכותית שתאפשר לכם ניהול לידים נוח ויעיל. אם החלטתם לעבוד עם המערכת של ספק הלידים או שהחלטתם לעבוד עם מערכת ניהול לידים אחרת שתרכז עבורכם לידים מכל הספקים.

עבודה עם מערכת אחת
ודאו כי כל הלידים מכל הספקים נשלחים למערכת ניהול לידים בה בחרתם. מגובר בתהליך פשוט שניתן כשירות על ידי רוב הספקים.

עבודה עם מספר מערכות ניהול לידים
פחות מומלץ, אבל אם החלטתם מסיבות שונות על ניהול לידים באמצעות המערכות שמספקים לכם ספקי הלידים מומלץ לרכז את כל הנתונים במסמך אקסל אחד.

מומלץ לעבוד עם גיליון אקסל של Google Docs. ניתן לשתף עם אנשים אחרים ולקבל גישה למסמך מכל מחשב.

1. ודאו כי שיחת המכירה שלכם היא המשך למסר בעקבותיו הליד הגיע אליכם. כלומר, בנו את שיחת המכירה כשיחת המשך לדיוור ששלחתם, לבאנר שפירסמתם, לדף הנחיתה ממנו נשלח הליד וכ'.

2. ודאו כי נציגי המכירה שלכם מתעדים כל תוצאה של כל שיחה עם ליד – זה יעזור לכם בהמשך וללא ספק יגדיל את אחוזי הסגירה.

Follow Up

סגירת עסקה, פגישה או כל פעילות אחרת שתגדירו לא תמיד נעשית בשיחה אחת. ודאו כי אתם חוזרים ללקוחות שלא יכלו לשוחח אתכם, לאלו שרצו לחשוב וגם לאלו שאולי יהיו מעוניינים במוצר שלכם בשיחה הבאה…

הקפידו להיות נחמדים ואדיבים כי אחרי הכל מדובר באנשים…

בהצלחה