במאמרים הקודמים סקרנו מגוון שיטות בהן עסק יכול לייצר לעצמו רשימת תפוצה, כאשר רוב השיטות מתייחסות לכלים אינטרנטיים (אונליין). במאמר זה נדבר על בניית רשימת תפוצה באמצעות הפקות אירועים פיזיים – שיטה מהעולם הישן והטוב שיכולה להיות יעילה לא פחות ובמקרים רבים אף יעילה יותר.

תחילה נזכיר מהי המטרה: יצירת רשימת תפוצה של לקוחות פוטנציאליים, קהל יעד רלוונטי למוצר שלכם. ברשימה זו תוכלו להשתמש לקידום המוצר/העסק שלכם באמצעים שונים אותם הזכרנו במאמרים קודמים. רשימה יכולה לכלול פרטי קשר כגון מספר טלפון, דוא"ל, שם ועוד.
הפקות אירועים ככלי שיווקי אולי נשמעות כמו משימה קצת גדולה שמתאימה לעסקים ולחברות גדולות בלבד, אך לא זה המצב בפועל. אירוע יכול להיות מצומצם ולא חייב להיות יקר ומנופח, בלבד שישרת את המטרה של העסק שלנו.

אז איך מתחילים?

תחילה, יש לחשוב על מהות האירוע ומידת הרלוונטיות שלו לקהל היעד שלכם. כמובן שהפקת אירוע ללא מטרה תהיה בזבוז של זמן ומשאבים עבורכם…. כך למשל, אם החברה שלכם משווקת פרויקט נדל"ני לדוגמא, תוכלו לערוך אירוע/כנס שמהותו מתרכזת סביב נושא השקעות נדל"ן. שימו לב: האירוע אינו חייב לעסוק כולו בפרויקט שלכם אלא בנושאים מאוד קרובים לפרויקט ובשילוב הפרויקט בחלק המרכזי.
לאחר שבחרתם את מהות האירוע (הקונספט) יש ליצוק אליו תוכן. חישבו במה אתם יכולים לחדש ולתרום לקהל היעד של האירוע, או במילים אחרות אלו תכנים יהפכו את האירוע לאטרקטיבי ולאירוע שימשוך אליו קהל להגיע.

תוכן יכול להיות הרצאות וסדנאות רלוונטיות אותם יעבירו אנשים עם אינטרס מסוים לחשיפה או בתמורה לתשלום. כמובן שאם אתם רוצים לחסוך אז הדרך הטובה ביותר היא שיתופי פעולה עם קולגות או בעלי אינטרס.

אילו סוגי אירועים ניתן לקיים?

ניתן להפיק מגוון אירועים ובלבד שיהיו רלוונטיים ומעניינים למשיכת קהל היעד לאירוע. אירוע יכול להיות כנס מקצועי, סדנה מקצועית, השקה, מסיבת עיתונאים ועוד.

כיצד מושכים קהל לאירוע כזה?

במציאות של העידן הדיגיטלי ניתן להגיע לקהל רחב באמצעים דלים יחסית:
פייסבוק – יצירת אירוע והזמנת קהל רלוונטי מהחברים שלכם ושל העובדים שלכם וקידומו דרך העמוד העסקי שלכם (במידה וקיים)

לינקדאין – כלי רב עצמה נוסף שיכול לעזור לכם למשוך קהל לאירוע.

הזמנה ישירה באמצעות טלפון, דוא"ל או דואר.

קמפיין ממומן בפייסבוק/גוגל – בתקציב לא גדול ניתן להגיע לקהל לא מבוטל.

יצירתיות – צרו הזמנה מעניינת או טיזרים קצרים שיצרו עניין באירוע שלכם.

כיצד מתבצע תהליך בניית רשימת התפוצה באירוע עצמו?
תהליך יצירת רשימת התפוצה יכול להתבצע ב-2 שיטות:

בשיטה הישנה והטובה – רישום פרטי האורחים בצורה פיזית על כרטיסיות.

בשיטה המודרנית – רישום אורחים באמצעות טופס הרשמה דיגיטלי על טאבלט, מכשיר נייד או מסך טאצ' בכניסה לאירוע.
טיפ:

וודאו שעל כרטיסיות ההרשמה תהיה אפשרות לאישור שליחת מידע פרסומי בדיוור ישיר או באמצעות sms.
לסיכום:

הפקות אירועים הם כלי רב עוצב לבניית רשימות תפוצה איכותיות ורלוונטיות. עם מעט השקעה ויצירתיות, תוכלו ליצור לעסק שלכם כלי שיווקי שיחזיר את ההשקעה בזמן קצר.
בהצלחה!